Gdzie kupić ubezpieczenie nieruchomości biurowych?

avatar Ewelina Ratajczak 21.03.2017
Gdzie kupić ubezpieczenie nieruchomości biurowych?
Strona główna
/
Blog
/
Gdzie kupić ubezpieczenie nieruchomości biurowych?
Polisa, która z nazwy jest mieszkaniową, dotyczy nieruchomości zamieszkanych przez lokatorów, którzy nie prowadzą w domu czy mieszkaniu działalności gospodarczej. W przeciwnym wypadku muszą oni zaznaczyć taką opcję na etapie wyboru produktu ubezpieczeniowego w sieci.
Spis treści

W Polsce ubezpieczenie nieruchomości biurowych jest produktem bardziej popularnym dla nieruchomości położonych w miastach, choć poza głównymi centrami wiele firm posiada swoje placówki ze względu na niższe koszty gruntu czy wynajmu takiej nieruchomości.

Jakie zalety ubezpieczenia nieruchomości komercyjnej zyskuje pracodawca? Podobne, co w przypadku ubezpieczenia domu czy mieszkania, choć różniące się nieco zakresem, np. przedmiotem ubezpieczenia dalej będzie wyposażenie, ale innego rodzaju – zamiast dywanów czy sprzętu AGD biurka, regały magazynowe czy komputery służbowe.

 

Kalkulator ubezpieczeń mienia – proste narzędzie

Wybierając przedmiot ubezpieczenia w kalkulatorze przyszły ubezpieczony ma do wyboru 3 rodzaje budowli: dom, mieszkanie i budynek w budowie. Ponieważ ostatni z wymienionych odpada z przyczyn technicznych, trzeba zaznaczyć tę samą opcję (twierdzącą) dla domu i mieszkania przy pytaniu: Czy w nieruchomości prowadzona jest działalność gospodarcza?

Kalkulator ubezpieczeń mienia pozwala w kilka chwil znaleźć polecane ubezpieczenie nieruchomości komercyjnych. Załóżmy, że nieruchomością biurową jest mieszkanie. Aby wycenić wartość takiej polisy, należy stworzyć tzw. profil klienta. Przykładowy wygląda następująco:

  • mieszkanie w środkowej części kondygnacji (nie ostatnie i nie parter),
  • 60 mkw powierzchni użytkowej nieruchomości,
  • 2004 – rok budowy mieszkania,
  • umowa najmu – akt własności,
  • bez cesji i dodatkowego ubezpieczenia,
  • 250 tys. zł – wartość nieruchomości,
  • Drzwi antywłamaniowe – zabezpieczenia.

 

 Pakiet M  – 190 zł (Link4 „Dom”) i 203 zł (Concordia „Dom”)

 Pakiet L  – 201 zł (Link4 „Dom”)  i 279 zł (Concordia „Dom”)

 Pakiet XL  – 223 zł (Link4 „Dom”)  i 521 zł (Concordia „Dom”)

 

Zakres maksymalny ubezpieczenia (XL) wynosi 80 tys. zł na zdarzenia losowe dla ruchomości i stałych elementów, 40 tys. zł za kradzież ruchomości i stałych elementów oraz 100 tys. w ramach OC w życiu prywatnym z ochroną prawną gratis.

Zakres minimalny (M) jest następujący: 10 tys. zł za zdarzenia losowe na ruchomościach i 15 tys. zł za OC w życiu prywatnym z bezpłatnym assistance w pakiecie.

 

Ubezpieczenie biura w domu

Zarejestrowanie firmy w domu jest dziś standardem. Dla przedsiębiorcy takie rozwiązanie posiada sporo zalet związanych z finansami – może on rozliczyć w kosztach część wydatków na ogrzewanie, prąd czy raty kredytu, ale też powinien liczyć się z wyższym podatkiem od nieruchomości i osobnym ubezpieczeniem mienia.

We wspomnianym podatku wszystko zależy czy dom jest podzielony na część mieszkalną i komercyjną, czy w całości wykorzystywana powierzchnia służy działalności gospodarczej. Wówczas ewentualny wyższy podatek dotyczy całości bądź części komercyjnej budynku.

Różnica w polisie polega na wartości wyposażenia. Większość „przedsiębiorstw domowych” opiera się na produkcji lub dystrybucji, w związku z czym towarzystwo ubezpieczeniowe musi wziąć pod uwagę wartość przechowywanego towaru o charakterze komercyjnym.

 

Ubezpieczenie biura w mieszkaniu

Przedsiębiorcy prowadzący działalność we własnym mieszkaniu również oszczędzają, ponieważ nie muszą ponosić kosztów dojazdów do biura, ani jego wynajmu. Muszą za to liczyć się z kosztami dotyczącymi eksploatacji lokalu, takimi jak media czy telefon. W lokalu znajduje się zazwyczaj jeden licznik wody, gazu, prądu itp., co stwarza problem praktyczny, związany z dokonaniem podziału kosztów, na cele prywatne i cele działalności gospodarczej.

Prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu wiąże się także z koniecznością właściwego wyposażenia mieszkania, szczególnie w meble biurowe, a także:

  • regałów na książki i segregatory,
  • stolików dla gości,
  • foteli,
  • drzwi,
  • oświetlenia,
  • biurek (stanowisk pracy).

Dla urzędu skarbowego będzie to traktowane jako koszt uzyskania przychodów przedsiębiorcy, a dla ubezpieczyciela przedmiot ubezpieczenia (mienie ruchome na wypadek kradzieży z włamaniem).

 

Ubezpieczenie nieruchomości komercyjnej można zamówić i porównać bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy uzupełnić krótki i niezobowiązujący formularz o podstawowe dane (bez rejestracji!). Formularz stanowi integralną część porównywarki ubezpieczeń. Jeśli jesteś zainteresowany minimalnym zakresem polisy, wybierz z naszych gotowych propozycji pakiet S zapewniający ochronę od ognia i zdarzeń losowych dla Twojej nieruchomości.

Ewelina Ratajczak
Autor

Ewelina Ratajczak

ewelina.ratajczak@rankomat.pl

Ekspert od ubezpieczeń na życie i nieruchomości. W wolnym czasie przemierza szlaki rowerowe i piesze, trenuje jogę i czyta reportaże.

Oceń artykuł

Średnia ocena: 5.00

Głosów: 1

Dziękujemy za oddanie głosu.

Wasze komentarze (0)

Potwierdź, że jesteś człowiekiem.

Wyślij

Komentarz zapisany. Dziękujemy.